українськаголовна english русскийкарта сайту  

Цікаві статті

26.01.2016
Доповідь о. Ігора Шабана під час пленарного засідання Міжконфесійної групи з православно-католицького богословського академічного діалогу УХАТ

2 жовтня 2015 року в рамках «8-го Екуменічного Соціального Тижня» відбулось ІІ пленарне засідання Міжконфесійної групи з православно-католицького богословського академічного діалогу Українського Християнського Академічного Товариства (УХАТ). З доповіддю «Хрещення розділяє чи єднає?» виступив голова Комісії УГКЦ сприяння єдності християн, протоієрей Ігор Шабан.

Детальніше

18.09.2015
Резолюції VI сесії Патріаршого Собору УГКЦ «Жива парафія – місце зустрічі з живим Христом»

Ми, делегати VI сесії Патріаршого Собору УГКЦ, зібрані в м. Івано-Франківську на Прикарпатті 25–27 серпня 2015 року під головуванням Отця і Глави УГКЦ Блаженнішого Святослава, обговорюючи тему «Жива парафія – місце зустрічі з живим Христом», розробили певні напрямки для оновлення життя нашої Церкви в Україні та на поселеннях.

Детальніше

23.06.2014
«Ми не ваші вороги, ми вам – брати у Христі», – Глава УГКЦ до православних росіян

Не вірте пропаганді! Ми не ваші вороги, ми вам брати у Христі! Ми прагнемо бути добрими сусідами, мати дружні відносини і тісну співпрацю з вами.

Детальніше

Документи

17.11.2016
ЕКУМЕНІЧНА КОНЦЕПЦІЯ УГКЦ

Ми, греко-католики, відчуваємо своїм обов’язком будувати в дусі любові братерські відносини з іншими Церквами та намагаємося будувати цей діалог, наскільки це можливо. Прикладом цього є Екуменічна Концепція УГКЦ.

Текст Екуменічної Концепції УГКЦ

 

Subscribe
 
* -> Новини -> Папа Йоан XXIII покровитель екуменічного руху?

Папа Йоан XXIII покровитель екуменічного руху?

Серед тих, які першими розпізнали святість Йоана XXIII, ще за часів ІІ  Ватиканського собору, були представники православних Церков. Вони хотіли, щоб «добрий Папа» був якнайшвидше оголошений святим покровителем екуменізму. Пише про це італійська журналістка Стефанія Фаляска у своїй книзі «Giovanni XXIII, in una carezza la rivoluzione» (Йоан ХХІІІ революція в лагідності).

Скликаючи ІІ Ватиканський собор, Йоан XXIII прагнув показати всім Церквам, що тепер вже не можна відкладати пошуків повної єдності всіх охрещених. п. Фаляска тлумачить, що не йшлося про “ідеологічний екуменізм, який хоче бути понад усіма відмінностями, успадкованими в минулому, але йдеться про екуменізм у правді та любові». Турбота про  повернення до єдності не мала бути об’єднуючою силою, але «будуванням майбутнього Церкви», не «чимось емоційним», але перспективою, що має підґрунтя на «одному, спільному хрещенні і тій самій вірі в Ісуса Христа».

У числі перших, хто у прагненні єдності християн побачив відображення святості Папи Йоана були представники православ'я. Під час беатифікаційного процесу кардинал Йоганнес Віллебрандс зізнався, що з 1960 р. працюючи в Секретаріаті у справах єдності християн, він пригадує, що саме Константинопольський патріарх Атенагор був першим, хто відніс до Йоана XXIII слова Євангелія: «Fuit homo missus і Deo cui nomen erat Johannes» (Була це людина послана від Бога, Йоан йому на ім'я).

Кардинал підкреслив, що «відповідь православних» на відкриття рук Церкви Папою Йоаном знайшла конкретне вираження у «щирій пошані» до нього. Делегації православних Церков, що приїжджали до Ватикану, приходили молитися на його могилу. А після його смерті патріарх Атенагор сказав, що «як голова Церкви, що живиться любов’ю Христа, померлий Папа, незважаючи на короткий період свого служіння, визначив нову дорогу, яка веде до екуменічного діалогу, який для Церкви є прологом до реалізації Архієрейської Молитви Христа».

У своїх свідченнях кардинал Віллебрандс також зазначив, що в певному моменті католики та православні розмовляли про визначення можливого спільного покровителя для руху, який прагне відновити єдність християн. Католицька сторона пропонувала греко-католицького мученика, святого Йосафата, натомість «російські православні спостерігачі за покровителя екуменічного руху вважали Папу Йоана».

Кілька років по тому Ленінградський митрополит Нікодим написав і захистив в московській Духовній академії магістерську працю з богослов'я, під назвою «Йоан XXIII, римський Папа». Назвавши його  — відповідно до теологічно-канонічних категорій Православної Церкви — святим, з огляду на його уподібнення до Ісуса.

КАІ

04.04.2014, 607 просмотров.

 
Офіційний сайт Української Греко-Католицької ЦерквиРелігійно-інформаційна служба України
Loading