українськаголовна english русскийкарта сайту  

Цікаві статті

12.02.2019
Прагнення єдності: погляд УГКЦ на діалог з православними братами

Православна та Греко-Католицька Церкви можуть вже тепер розпочати спільно шукати моделі єдності, співпрацюючи у різних напрямках свого служіння Богові і людям. Погляд на тему діалогу голови Комісії УГКЦ з міжконфесійних та міжрелігійних відносин та речника УГКЦ з екуменічних питань, протоієрея Ігоря Шабана.


20.10.2018
Глава УГКЦ переконаний, що сопричастя для Православних Церков в Україні та для китайських єпископів – дві епохальні події

Надання сопричастя китайським єпископам з боку Апостольської столиці та надання сопричастя двом Православним Церквам в Україні з боку Константинопольського патріархату – дві епохальні події у Вселенській Церкві, які взаємопояснюються.

25.09.2017
Доповідь Глави УГКЦ «Роль релігії в європейській інтеграції – перспективи України та ЄС»

Згідно із соціальним вченням Католицької Церкви, є чотири головних принципи, на яких має будуватися сучасне європейське суспільство: гідність людської особи, загальне добро, солідарність і субсидіарніть.

Документи

04.11.2021
ЕКУМЕНІЧНА КОНЦЕПЦІЯ УГКЦ

Щоразу під час Божественної Літургії Церкви візантійської традиції моляться «за добрий стан святих Божих Церков і з’єднання всіх». Ця молитва виникає з любові вірних до Бога. На екуменічному шляху до єдності першість належить спільній молитві, і коли християни разом моляться, мета єдності стає ближчою. Дуже важливо, щоб світ бачив цю спільну молитву християн, яка є найефективнішим свідченням, що ми живемо тим, що проповідуємо.

Зважаючи на важливість екуменічного руху, Синод Єпископів УГКЦ затвердив Екуменічну концепцію УГКЦ. У ній знайдемо бачення з боку Української Греко-Католицької Церкви тих основоположних принципів, які характеризують її екуменічну позицію. Наведений перелік цих засад і їхнє представлення не можна вважати вичерпними, а тому ми закликаємо вірних нашої Церкви і людей доброї волі інших Церков та церковних спільнот працювати над подальшим удосконаленням шляхів до єдності.

Детальніше

Subscribe
 
* -> Новини -> АРХІВ НОВИН -> Архів 2011 -> Пам’ятати заради миру

Пам’ятати заради миру

Новини -> АРХІВ НОВИН -> Архів 2011

Вже вшосте комісії УГКЦ «Справедливість і мир» та «Християнської Єдності» разом з представниками різних конфесій 8 травня, у світовий день пам’яті жертв Другої світової війни, провели молитовну акцію на могилах жертв цієї війни у Львові.

Розпочалась акції біля пам’ятного каменя на місці колишнього Янівського концентраційного табору. Один з перших виступаючих рабин хасидської спільноти Львова Мордехай Болд зробив наголос, що не можемо мовчати ні про минуле, ні про сьогодення. Він також помолився за жертвами концтабору і подякував організаторам за цей захід.

Заступник міського голови Львова з гуманітарних питань Василь Косів звернув увагу, що люди під час війни мріяли про мир. Натомість ті, хто зараз багато говорять про вшанування переможців у війні, сіють не мир, а провокують незгоду. Тому молитва за жертвами має нести мир.

Після цих виступів учасники акції запалили свічки біля пам’ятного каменя та вшанували жертв концтабору хвилиною мовчання.

Слідуючи до місця наступної зупинки, вони зупинилися і помолилися біля поля на Янівському кладовищі,-де поховані українські січові стрільці та бійці Української Галицької Армії, які полягли за незалежність України у 1918-1920 рр.

Біля монументального знаку на місці поховання жертв серед цивільного населення Львова спочатку поминальну молитву здійснив рабин спільноти прогресивного юдаїзму Сіва Файнерман, а потім разом відправили панахиду священики УАПЦ і УГКЦ. Після панахиди присутні поставили свічки і рушили до місця поховань німецьких військовополонених, які перебували у Львові у 1945-1949 рр.

Це поховання Мирослав Маринович, президент Інституту релігії тат суспільства УКУ, назвав особливо символічним, оскільки самі могили полонених німців перебувають у занедбаному стані. «Як ми повинні ставитися до тих, хто взяв на себе відповідальність за розв’язання війни? Не тільки ті, що тут були поховані, а саме німецькі солдати і генерали, є відповідальні за розв’язання війни. І сталінський режим взяв участь у 1939 році у початку війни, коли разом з нацистським режимом вирішили перекроїти світ, тим самим перекроївши людські душі. З того часу розпочалися людські трагедії. І як нам ставитися до винуватців тих страхітливих злочинів? Християнська релігія говорить дуже просто: ми повинні молитися за їхні душі. Коли душі постають перед Богом, вони бачать і знають свою провину, вони тяжко мучаться за своїх гріхи, які вони учинили в земному житті. І кожен з нас несе на собі якийсь гріх. Напевно в очах Божих кожне відступлення від Його закону є злочином. І не нам судити чий гріх, чий злочин в очах Божих є більшим. А нам потрібно іти за покликом Його. І коли ми бачимо перед собою оті запущені, але, слава Богу, трішечки доглянуті могили, ми хочемо усі разом сьогодні молитися за душі тих німецьких військовополонених, які тут поховані», — сказав Мирослав Маринович.

Останнім зі словом звернувся представник євангельських християн пастор Дмитро Семченко. Зокрема, він закликав до молитви прощення за загарбників, які тут поховані. «Багато з них, обдурених ідеями нацизму, загинули, навіть не відаючи свого злочину. Бог сказав молитися нам за тих, хто нас переслідує, тим самим ви привернете страх на їх голови», — сказав він. — «Сьогодні ця молитовна хода є молитвою згоди, молитвою за мир. І ми пам’ятаємо що тоді відбулося і не хочемо, аби це повернулося». Пастор Семченко також сказав, що ця молитва є також і молитвою за владу, бо «як сказано, моліться за владу, щоби вона нам гарантувала тихе та мирне життя».

Опісля учасники акції поставили запалені свічки і на могилах німецьких військовополонених.

09.05.2011, 1388 просмотров.

 
Офіційний сайт Української Греко-Католицької ЦерквиРелігійно-інформаційна служба України
Loading