українськаголовна english русскийкарта сайту  

Цікаві статті

12.02.2019
Прагнення єдності: погляд УГКЦ на діалог з православними братами

Православна та Греко-Католицька Церкви можуть вже тепер розпочати спільно шукати моделі єдності, співпрацюючи у різних напрямках свого служіння Богові і людям. Погляд на тему діалогу голови Комісії УГКЦ з міжконфесійних та міжрелігійних відносин та речника УГКЦ з екуменічних питань, протоієрея Ігоря Шабана.


20.10.2018
Глава УГКЦ переконаний, що сопричастя для Православних Церков в Україні та для китайських єпископів – дві епохальні події

Надання сопричастя китайським єпископам з боку Апостольської столиці та надання сопричастя двом Православним Церквам в Україні з боку Константинопольського патріархату – дві епохальні події у Вселенській Церкві, які взаємопояснюються.

25.09.2017
Доповідь Глави УГКЦ «Роль релігії в європейській інтеграції – перспективи України та ЄС»

Згідно із соціальним вченням Католицької Церкви, є чотири головних принципи, на яких має будуватися сучасне європейське суспільство: гідність людської особи, загальне добро, солідарність і субсидіарніть.

Документи

04.11.2021
ЕКУМЕНІЧНА КОНЦЕПЦІЯ УГКЦ

Щоразу під час Божественної Літургії Церкви візантійської традиції моляться «за добрий стан святих Божих Церков і з’єднання всіх». Ця молитва виникає з любові вірних до Бога. На екуменічному шляху до єдності першість належить спільній молитві, і коли християни разом моляться, мета єдності стає ближчою. Дуже важливо, щоб світ бачив цю спільну молитву християн, яка є найефективнішим свідченням, що ми живемо тим, що проповідуємо.

Зважаючи на важливість екуменічного руху, Синод Єпископів УГКЦ затвердив Екуменічну концепцію УГКЦ. У ній знайдемо бачення з боку Української Греко-Католицької Церкви тих основоположних принципів, які характеризують її екуменічну позицію. Наведений перелік цих засад і їхнє представлення не можна вважати вичерпними, а тому ми закликаємо вірних нашої Церкви і людей доброї волі інших Церков та церковних спільнот працювати над подальшим удосконаленням шляхів до єдності.

Детальніше

Subscribe
 
* -> Новини -> АРХІВ НОВИН -> Архів 2010 -> "Я не прийшов до Києва, я повернувся": патріарх Любомир (Гузар)

"Я не прийшов до Києва, я повернувся": патріарх Любомир (Гузар)

Новини -> АРХІВ НОВИН -> Архів 2010

«П'ять років тому, в 2005 році, я не прийшов до Києва, я повернувся. Після двохсот років». Про це в інтерв'ю російському релігійному інтернет-ресурсу «Портал-Credo.Ru» сказав Глава Української Греко-Католицької Церкви Патріарх Любомир (Гузар).

На підтвердження цих слів Глава Церкви нагадав, що у той час як у Західній Україні, яка після поділу Польщі у XVIII столітті підпала під Австро-Угорську імперію, Греко-Католицька Церква мала можливість вільно розвиватися, то на тих теренах, які відійшли до царської Росії, Церкву потроху ліквідовували: «На початку XIX століття заборонили вибирати греко-католицького митрополита, тому його резиденцію перенесли до Львова», – пояснив Патріарх Любомир.

У відповідь на запитання московського журналіста, звідки беруться греко-католики на теренах Східної і Південної України, Предстоятель УГКЦ зауважив, що коли за радянських часів людей з Галичини вивозили на Сибір і коли закінчувався їхній термін, то їм було заборонено повертатися на Галичину, і вони осідали на цих теренах. За словами єрарха, «люди приїжджали сюди на роботу, бо їм тут добре платили, головно на Донбасі, вступали тут до університетів, тому що на Галичині їх не дуже радо приймали. Люди втікали з Галичини, від контролю, а тут вони губилися. Ще така річ – одружувалися. Таким чином, сюди, на Схід, на Північ, на Південь і Центр прибуло дуже багато греко-католиків, ми навіть не знаємо точно скільки, але ми їх відшукуємо, і самі здивовані, що цих людей так багато», – сказав Першоєрарх Церкви.

На підтвердження своєї думки Глава УГКЦ навів приклад, коли з Івано-Франківщини у 50-ті роки кілька десятків сіл перевезли в Миколаївську область, аби там звільнити місце (схоже, як і під Львовом) для військового полігону: «Перевезли тридцять сіл. Сьогодні діти і внуки тих людей пам’ятають, що їхні діди і батьки були греко-католиками, і коли приїжджає наш священик, то він знаходить наших людей, і на цій основі створюються громади», – зауважив Глава УГКЦ.

У відповідь на запитання видання, чи планується зведення нових церковних споруд у столиці України, крім великого Патріаршого собору, Патріарх Любомир сказав, що там,-де є громади, храми і надалі будуватимуться: «У Києві ще один такий великий собор ми, скоріш за все, будувати не будемо. Але якщо в різних районах міста реєструються громади, то ми просимо, щоби нам надали земельну ділянку для будівництва», – сказав Глава Церкви.

«Цей храм тут, на Лівому березі Дніпра, особливий, – наголосив Першоєрарх Церкви. – Тому що це не храм тільки для Києва. Цей храм – символ єдності нашої Церкви. Ми є в усій Україні, в кожній області, але ми також є і в Західній Європі, Канаді, США, Бразилії, Аргентині та Австралії. Багато нашого народу зараз є в Італії, у Греції, у Португалії, в Іспанії. Цей храм має бути символом єдності українських греко-католиків усього світу. Ці люди – з Північної, Південної Америки, з Європи, звідусіль – вони збирають пожертви на будівництво цього собору. Головне джерело нашого фінансування – це і є люди, розсіяні в усьому світові, які і будують цей храм, і ми усіляко підкреслюємо, що це є храм для всіх», – наголосив Патріарх Любомир в інтерв’ю російському виданню «Портал-Credo.Ru».

РІСУ

12.12.2010, 1644 просмотра.

 
Офіційний сайт Української Греко-Католицької ЦерквиРелігійно-інформаційна служба України
Loading