*
->
Новини
->
АРХІВ НОВИН
->
Архів 2010
->
Синодальність та примат папи римського можуть співіснувати
Синодальність та примат папи римського можуть співіснувати
Новини
->
АРХІВ НОВИН
->
Архів 2010
Історичні дослідження підтверджують співіснування примату та синоду єпископів (колегіальності) в першому тисячолітті християнства. Це найважливіший висновок, який цими днями зробили богослови під час теперішніх засідань Змішаної Комісії у справах православно-католицького діалогу.
Лише вчора учасники православно-католицького діалогу зустрілися з журналістами. Глава православної делегації митрополит Іоан Зізуляс (Ioannis Zizioulas) підтвердив порозуміння у справі принципових питань, які розглядались під час цьогорічної сесії у Відні.
«Важливим є твердження, що примат не може існувати без синодальності. Але разом з тим не може також бути синодальності без примату — підкреслив православний богослов. Тому напрошується висновок, що примат є істотною, суттєвою та природною частиною Церкви. Найважливішим виявилось те, що наша сьогоднішня дискусія щодо історичного розвитку християнства у першому тисячолітті підтверджує правильність нашого вибору, який ми вчинили ще під час нашої минулої зустрічі в Равенні. Іншими словами, вже в першому тисячолітті визнавалась особлива роль єпископа Риму у житті Церви. Але тут слід також звернути увагу на те, що єпископ Риму не поймав жодних рішень без попередніх консультацій з іншими єпископами, як на місцевому рівні, так і на рівні вселенської Церкви. Такий підхід ми знаходимо в історії і це на мою думку являється важливим для нашого майбутнього діалогу».
У свою чергу глава католицької делегації архієпископом Курт Кох (Kurt Koch) зауважив, що католицька Церква, яка керується принципом примату, має надолужити та вдосконалити свою заборгованість в ділянці синодальності (колегіальності). При цьому слід пам’ятати, що екуменізм це також вміння вчитись одні від одних, взаємно себе доповнювати – зазначив глава Папської Ради у справах Єдності Християн. Він також зауважив, що на сьогоднішній час найважливішою проблемою діалогу є встановлення майбутньої моделі єдності Церкви, до якої ми спільно прямуватимемо.
У свою чергу на думку православного митрополита Іоана, «це не буде легкою справою, між іншим з огляду на сильні антиекуменічні течії у світовому православ'ї». «Усі наші постанови та рішення мусять бути схвалені всіма місцевими Церквами» – підкреслив владика. Великі надії на вирішення цього питання, митрополит пов'язує з підготовкою Константинопольським патріархатом майбутнього загальноправославного собору. Позитивним все ж таки є той факт, що сьогодні «вже немає між нами недовір'я та підозрілості. Якщо ми надалі будемо так себе поводити, то Господь Бог напевно знайде спосіб подолати існуючі труднощі» — сказав православний ієрарх. Він також визнав, що єдність вимагатиме змін з обох сторін. Я «не хочу цього називати реформою, бо це занадто сильне формулювання. Тут радше йдеться про взаємне сприйняття іншого, пристосування» — додав глава православної делегації з офіційного діалогу між двома Церквами.
26.09.2010, 1641 просмотр.
|