Православна та Греко-Католицька Церкви можуть вже тепер розпочати спільно шукати моделі єдності, співпрацюючи у різних напрямках свого служіння Богові і людям. Погляд на тему діалогу голови Комісії УГКЦ з міжконфесійних та міжрелігійних відносин та речника УГКЦ з екуменічних питань, протоієрея Ігоря Шабана.
Надання сопричастя китайським єпископам з боку Апостольської столиці та надання сопричастя двом Православним Церквам в Україні з боку Константинопольського патріархату – дві епохальні події у Вселенській Церкві, які взаємопояснюються.
Згідно із соціальним вченням Католицької Церкви, є чотири головних принципи, на яких має будуватися сучасне європейське суспільство: гідність людської особи, загальне добро, солідарність і субсидіарніть.
Щоразу під час Божественної Літургії Церкви візантійської традиції моляться«за добрий стан святих Божих Церков і з’єднання всіх». Ця молитва виникає з любові вірних до Бога. На екуменічному шляху до єдності першість належить спільній молитві, і коли християни разом моляться, мета єдності стає ближчою. Дуже важливо, щоб світ бачив цю спільну молитву християн, яка є найефективнішим свідченням, що ми живемо тим, що проповідуємо.
Зважаючи на важливість екуменічного руху, Синод Єпископів УГКЦ затвердив Екуменічну концепцію УГКЦ. У ній знайдемо бачення з боку Української Греко-Католицької Церкви тих основоположних принципів, які характеризують її екуменічну позицію. Наведений перелік цих засад і їхнє представлення не можна вважати вичерпними, а тому ми закликаємо вірних нашої Церкви і людей доброї волі інших Церков та церковних спільнот працювати над подальшим удосконаленням шляхів до єдності.
*->Новини->
Глава УГКЦ закликав "зберегти обидві легені – і католицьку, і православну, в єдиній помісній Церкві"
Глава УГКЦ закликав "зберегти обидві легені – і католицьку, і православну, в єдиній помісній Церкві"
Попри те, що УПЦ КП, УПЦ(МП) і УАПЦ не мають планів об'єднуватись у єдину помісну Церкву з греко-католиками, глава останніх нагадує про важливість єднання всіх Церков Володимирового хрещення, в т.ч. УГКЦ.
«Ми традиційно, святкуючи свято нашого собору, намагаємося вчитуватися в пророчі слова Блаженнішого Любомира(Гузара), який заклав його наріжний камінь і розпочав його будівництво, а відтак повернув назад до Києва осідок Київських митрополитів Унійної Церкви», - цитує сайт УГКЦ патріарха Святослава 17 квітня під час проповіді на літургії з нагоди престольного празника Патріаршого собору Воскресіння УГКЦ.
Тож в особі Блаженнішого Любомира УГКЦ повернулася додому, до Києва, і«допомагає нашим вірним усього світу відкрити київський її характер і зміст соборності нашої Церкви».«Наш собор є сьогодні видимим знаком єднання всіх Церков Володимирового хрещення. У своєму пророчому слові „Один Божий народ у краї на Київських горах“ Блаженніший Любомир вказав дороги, якими повинні вертатися в ім’я воскреслого Христа всі діти єдиної колись, а сьогодні, на жаль, поділеної Київської Церкви», - продовжив Предстоятель УГКЦ.
Він запропонував замислитися над однією із запропонованих доріг –«від нівелюючого ексклюзивізму до сопричасного взаємодоповнення».«Це складні, але глибокі слова, - пояснив він. - Цього року навіть християни України спогадують події 500 років реформації – події, що потрясла Європу». Адже в той час, 500 років тому, вперше виникло слово«конфесія» - поділ християн на окремі Церкви і віровизнання, які починали взаємно себе поборювати і нівелювати.
«Ми бачимо, що останні десятиліття така ексклюзивна думка про власну Церкву починає змінюватися. Сьогодні християни у світі вже не намагаються заперечувати християн інших конфесій. А навпаки, вони шукають шляхів зближення, пошани, порозуміння. Та ми в Україні часто переймаємо якісь ідеї, але забуваємо рухатися в ногу із новим духом, який, зокрема, Отці Другого Ватиканського Собору нам подарували», - зазначив Першоієрарх УГКЦ.
Так, Церкви Київської традиції(УПЦ(МП), УПЦ КП, УАПЦ) часом живуть духом екслюзивізму: “І ми, греко-католики, чесно кажучи, деколи хворіємо ним. Ми вважаємо, інші Церкви – неправильні, або прямо заперечуємо їх існування. Ми бачимо, як після Майдану між братніми Церквами Київської традиції ніби знову розпалився дух конкуренції і взаємного поборювання». Та архієпископ Любомир, за словами проповідника, запрошує покинути те, що«нас роз’єднує, і подивитися на свого брата очима, оновленими воскресінням Христовим, і побачити в кожній Церкві Київської традиції те, що в ній є добре, відчути, як ми повинні взаємно себе доповнювати, збагачувати».
«Як ми потребуємо соборності єдиної помісної Церкви в Україні, яка б уповні віддзеркалила Божу славу, яку на київських горах побачив апостол Андрій Первозванний?! У повноті та Божа слава може сьогодні засяяти на Київських горах тоді, коли всі спадкоємці Володимирового хрещення знову віднайдуть єдність і сопричастя, побачать у своєму братові і сестрі – братній Церкві, того самого воскреслого Христа, якого ми прославляємо. Як багато потрібно ще зробити, аби побачити цю славу Божу?!» - продовжив проповідник.
«Ми сьогодні, святкуючи Пасху, наповнені цією радістю, розуміємо, що вона не буде повною, коли ми не обіймемо православних братів, спільно з ними не заспіваємо „Христос воскрес“ і разом з Ним один одному не скажемо«браття“ в ім’я нашого воскреслого Спасителя. Ось у цьому полягає соборність єдиної помісної Церкви в Україні, яка збере не лише православну її частину, що теж є поділеною. А вона збереже обидві легені – і католицьку, і православну, в єдиній помісній Церкві в Україні» - додав Блаженніший Святослав.